Plaats een opmerking bij station Leeuwarden Achter de Hoven
Op de pagina kunt u een opmerking of herinnering insturen aan station Leeuwarden Achter de Hoven die wordt toegevoegd
aan de pagina.
Oorspronkelijke reactie:
David Nijenhuis (1 sep 2018)
De trein stopte daar in de laatste jaren op tijden dat vele medewerkers al zijn begonnen met werken en dat ook slechts in één rijrichting, zodat werkenden uit bijv. Mantgum Dronrijp, Grouw, etc. dus helemaal niks aan die halte hadden (of omreizen via Camminghaburen en dan terugsteken). Terug ook, eindigde je werkdag om 16:00, had je niks aan de trein van 15:52 en met de trein van 16:52 betekende het driekwartier wachten; de autogebruiker uit Buitenpost was dan allang thuis. Daarnaast was deze trein niet in de drgl opgenomen en waren kaartjes naar deze halte (ook in NS-tijden) niet verkrijgbaar. Zo help je vanzelf wel een halte om zeep! ARRIVA en ProRail hadden met een flauwekul-argument de provincie ervan weten te overtuigen dat sluiting onoverkomelijk was. We praten over 1 minuut reistijdverschil voor de stoptreinen, hetgeen helemaal niet hoeft te bijten, als je kijkt naar de dienstregelingen en aansluiting op de knooppuntstations Leeuwarden en Groningen. In Zwitserland en Duitsland bestaan vele stations, waar op verzoek gestopt wordt. Knop op het perron, knop bij de buitendeur van de trein. Desnoods dat je op de perrons een incheck koppelt aan een stopverzoek (om evt. kwajongensgedrag te voorkomen: wel trein laten stoppen, maar vervolgens niet instappen/wegrennen), daarmee heb je ook de garantie dat de reiziger meteen voor de reis betaald heeft. Werken met stopplaatsen op verzoek had in Nederland makkelijk ingevoerd kunnen worden, waarmee met stopmomenten voor reizigers, wanneer het hen uitkomt vrij weinig gebruikte haltes van de ondergang gered hadden kunnen worden: Heerenveen-Thialf en Geerdijk bijv.
reactie webmaster:
|